sâmbătă, 19 decembrie 2009

Cuvânt înainte

Acest blog este dedicat limbii şi culturii aromâne.
Limba  aromână este considerată fie ca un dialect al limbii române, fie ca o limbă de sine stătătoare. Eu am învăţat la şcoală prima variantă, dar înclin să cred că cea de-a doua este adevărată. Limba română este o limbă unitară şi nu avem dialecte (pe teritoriul României) atât de diferite între ele cum au, de pildă, limba germană şi limba italiană. Din punctul meu de vedere, limba aromânilor este o limbă soră cu limba română, mai apropiată decât italiana, dar nu suficient ca cele două limbi să fie confundate. Cred astfel deoarece înţelegerea ei necesită un efort din partea mea. Poate, pe parcurs, îmi voi schimba părerea.
În fine, nu vreau să încep o discuţie în contradictoriu pentru că nu cunosc prea bine nici situaţia lingvistică, nici pe cea politică.
Mă voi folosi de acest blog pentru a cunoaşte mai bine această limbă frumoasă şi sper să îmi formez o părere (mai) avizată. Şi sper că şi posteritatea îşi va formula cu acurateţe opiniile filologice în acest caz.
Sper, totodată, ca această limbă frumoasă să nu piară în contextul globalizării.
Phoenix - Canticlu a Cucuveaualiei

Elena Gheorghe-Feata niata ta

Stelu Enache-Natalis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu